Mazda: Nové motory 2,0 Sky-G (121 kW, 210 Nm), 2,2 Sky-D (129 kW, 420 Nm)

24.12.2010 16:19

Mazda chystá novou řadu motorů Sky na rok 2012. Poprvé je uvidíme v nové Mazdě 6.

V rámci naplňování interního plánu Mazdy, který počítá se snížením flotilové spotřeby vyráběných modelů o 30 % mezi rok 2008 a 2015, má automobilka z Hirošimy zavést do výroby zcela novou modulární platformu, novou generaci motorů a také hybridní hnací ústrojí. Realizace první etapy se přiblížila.

Mazda dokončuje vývoj nové generace motorů a převodovek pro své klíčové modely. Označení Sky bylo samotnou automobilkou představeno už loni na podzim, nyní jsou k dispozici další podrobnosti.

Za třípísmenným označením Sky se ukrývá nová technika, kterou poprvé Mazda použije na novou šestku. Její uvedení na trh je naplánováno na rok 2011 (USA, Japonsko), resp. na rok 2012 (Evropa, Čína).

Strategie navazuje na kroky, které automobilka prosadila už v aktuálních modelech.Jedním z pilířů je snížení hmotnosti vozů, při současném zvýšení tuhosti karoserií. Konkrétně chce Mazda u nové šestky dosáhnout hmotnostní úsporu 100 kg při zvýšení tuhosti o 30 %. Za tím účelem je paralelně vyvíjena zcela nová modulární podvozková platforma, která bude použita hned na několik různých modelů Mazdy. V následující generaci (od roku 2016) má dojít k dalšímu snížení hmotnosti o 100 nebo více kg.

Nová šestka bude prvním modelem, který dostane motory řady Sky. Půjde o zážehový čtyřválec 2,0 l Sky-G s přímým vstřikováním a vysokým kompresním poměrem 14:1. Jeho nejvyšší výkon vzroste přibližně na 121 kW, podstatnější ale bude maximální točivý moment 210 Nm, resp. plochá momentová charakteristika motoru (195 Nm mezi 2000 a 5000 min). Mazda slibuje, že nový zážehový dvoulitr bude díky vyspělé technice o 15 % úspornější než současný 2,0 DISI (114 kW, 193 Nm, 6,9 l/100 km).

Co přesně stojí za deklarovanými úsporami zatím není zcela jasné, část snížení spotřeby ale jistě půjde na vrub zavedení start-stop systému a inteligentního alternátoru. Hovoří se o novém uspořádání sacího a výfukového potrubí…

Druhou motorizací rodiny Sky má být nový turbodiesel 2,2 l Sky-D, jehož maximální parametry dosáhnou 129 kW a 420 Nm. Termín uvedení na japonský, americký i evropský trh je stanoven na rok 2012.

Následovat mají další varianty motorů, včetně menších kubatur. Novým motorům by mělo být společné plnění nových přísnějších emisních standardů, které vstoupí v platnost až v roce 2014. Současně s novými motory budou zavedeny také nové šestistupňové převodovky - manuální i automatická.

První hybrid kombinující motor Sky-G s elektromotorem plánuje Mazda uvést na domácí trh v roce 2013.

 

Zdroj: auto.cz

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode