Mazda 2 po faceliftu !!! Podrobné představení, kompletní technická data

24.12.2010 13:04

Mazda2 v aktuálním vydání podstoupila po třech letech na trhu facelift. Slibuje úspornější motory a komfortnější podvozek.

Aktuální generace Mazdy2 se může za svou tříletou kariéru pochlubit titulem World Car of the Year 2008 a 207 tisíci prodaných aut v Evropě. Nyní přichází facelift, který dodává Mazdě2 sportovnější detaily, design sladěný s novějšími modely a také modernizaci techniky.

Nová maska chladiče vychází z předchozího sportovního paketu a je standardem u všech verzí. Spodní otvor v nárazníku je větší a má tvar pětiúhelníku, stejně jako nové rámečky mlhovek čerpá inspiraci z modelů Mazda6, Mazda3 a především Mazda5. Facelift tedy přebírá organičtější tvary, typické pro všechny současné Mazdy.

Z bočního pohledu ani na zádi se žádné výrazné designové změny neodehrály. Uvnitř se nacházejí nové materiály, nový design povrchu palubní desky a nové barevné zpracování detailů, jako jsou výdechy klimatizace nebo ovládací panel rádia a klimatizace.

Úpravy na podvozku zahrnují tužší přední rozpěru a zesílenou tuhost karoserie v uložení přední i zadní nápravy, které umožnily měkčí nastavení tlumičů a pružin. Zadní náprava má také měkčí silentbloky na torzní tyči. Cílem všech těchto úprav je lepší jízdní komfort při nezměněné úrovni ovladatelnosti.

Základní motor 1,3 MZR má ve standardním provedení 55 kW a 119 Nm, silnější verze dosahuje 63 kW a 121 Nm. Kombinovaná spotřeba se v obou případech snížila o 2 % na 5,1 l/100 km, emise CO2 jsou se 119 g/km nižší o 5 %. Úspor bylo dosaženo díky elektronicky řízenému alternátoru,použití oleje s menší viskozitou a prodloužení 2. až 5. převodu manuální převodovky.

Výkonnější zážehový agregát 1,5 MZR má výkon 75 kW. Ve verzi Euro 5 bude dostupný jak s pětistupňovou manuální převodovkou, tak nově i se čtyřstupňovým automatem. Kombinovaná spotřeba je 5,8 litru, resp. 6,3 l/100 km.

Nová verze turbodieselu 1,6 MZ-CD posílila z dosavadních 66 na 70 kW. Nejvyšší točivý moment 205 Nm je dostupný v podstatně širším spektru od1750 do 3000 spektru od 1750 do 3000 spektru od 1750 do 3000 min. Kombinovaná spotřeba zůstává 5,2 l/100 km, emise CO2 110 g/km představují zlepšení o 2 %.

Turbodiesel prošel řadou podstatných změn. Mezi ně patří přechod od rozvodu ventilů DOHC na SOHC se dvěma ventily na válec. Dále nižší kompresní poměr a bypass pro chlazení recirkulace výfukových plynů – nasáním neochlazených výfukových plynů při studeném startu se motor rychleji ohřeje. Nové je i turbodmychadlo s pevnými lopatkami, které stojí za vyhlazením křivky točivého momentu. Dále má motor nové solenoidové vstřikovače a bezúdržbový filtr pevných částic cDPF.

 

Mazda2 pětidveřová - technická data po faceliftu
Motor 1,3 MZR 1,3 MZR 1,5 MZR 1,6 MZ-CD
Převodovka 5M 5M 5M (4A) 5M
Zdvihový objem [cm3] 1349 1349 1498 1560
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 55/6000 62/6000 75/6000 70/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 119/3500 121/3500 133/4000 205/1750-3000
Max. rychlost [km/h] 168 172 188 (170) 175
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,9 13,6 10,7 (11,9) 11,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,1 5,1 5,8 (6,3) 4,2
Pohotovostní hmotnost [kg] 960 960 970 (990) 1025

Zdroj: auto.cz

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode